Linden Staalbouw

Dennis Burgmans, productieleider: “We hebben nu meer zicht op ons gereedschap”

 

Dit was de vraag van Linden Staalbouw

“Om gecertificeerd te zijn en te blijven, is het nodig dat ons gereedschap ieder jaar wordt gekeurd. Een hele uitdaging, want het is een flinke hoeveelheid: we hebben een paar eigen bussen rondrijden, maar voorzien ook de uitzendkrachten die voor ons werkzaam zijn van gereedschap. Bovendien plaatsen we bij bepaalde projecten containers met gereedschap. We hebben zelf geen mensen in dienst die voor het keuren zijn opgeleid en hebben daar ook de apparatuur niet voor. Vandaar dat we uitkeken naar een externe partij die dat wel heeft.”

Dit was de oplossing van Subito Services

“Bij Subito Services werken ze met een online software tool waarin inmiddels al het gereedschap geregistreerd staat. Dat gereedschap hebben ze gekeurd en voorzien van identificatienummers via stickers, labels of gravures. Op die manier is alles heel inzichtelijk, ook voor de auditeur. Het systeem werkt nog niet feilloos, maar dat ligt aan onszelf: wij moeten aanleren dat we zorgvuldiger worden in het omboeken bij bijvoorbeeld de vervanging van kapot gereedschap.”

 

En verder…

“Nieuw besteld gereedschap gaat tegenwoordig eerst naar hen. Zij doen een ingangscontrole, identificeren en registreren het. Eens per jaar roepen we onze bussen terug. Subito Services zoekt dan al het gereedschap weer helemaal uit en maakt de registratie kloppend. Soms voeren ze ook reparaties voor uit, als we daar zelf geen tijd voor hebben.”
 

Dit heeft het Linden Staalbouw opgeleverd

“Subito Services regelt iets voor ons dat we zelf niet in huis hebben en ook niet willen hebben, maar dat wel noodzakelijk is voor onze certificering.”

Meer weten?

Wil je weten wat Subito Services voor jouw bedrijf kan betekenen? Bel of mail ons en we nemen direct contact op!

Contact